fredag 12 november 2010

Förlåt..... vi suger på att blogga....men vi har i allafall fått gå på krogen!!

Men det är svårt att hinna prioritera bloggandet framför jobbandet... Nu ska inte vi gnälla på jobba längre då åldermannen för en gångs skull fick gå på krogen igår!! Han & hans sambo fick gå på Wagamama igår och åt då ca 10-12 smårätter & drack lite vin och var barnfria ett tag, mycket trevligt. Men vad jag skulle komma till var att när vi kom in på Wagamama så träffade jag en gammal arbetskollega som jag inte träffat på ca 6-7 år och inte pratat med på ca 5 år... hur som helst så är han boss över Wagamama Stockholm och berättade att dom i uppstarten missbedömt gästanstormningen något... så i oktober hade han jobat 370(!!!) timmar, det är MYCKET av Oktobers totala 744 timmar!!! Jag som trodde jag jobbade mycket med mina 270....

Wagamama är ett på sitt sätt imponerande ställe! Åldermannens gamla kollega berättade att dom i nuläget omsätter varje sittplats ca 5,5 gång per dag = typ 750-800 gäster per öppetdag i snitt!! Det är många gäster på en krog med ca 130 sittplatser!! Sån krog skulle jag vilja ha!!

I övrigt så var väl maten ungefär som man kan förvänta sig i förhållande till prislappen, kanske till och med något bättre! Men OBS!! inga jämförelser i övrigt med ex. MD, F12, Esperanto, Lindeberg & Frantzen och så vidare.... Å andra sidan så kan du ju faktiskt bli ordentligt mätt & få en halv-fylla för runt 300 kr per person det får du ju inte ens en varmrätt för på tidigare nämnda restauranger! Man skall ju i och för sig inte jämföra Wagamama med den typen av krogar heller, utan Wagamama skall jämföras med andra krogar i det prisläget... och i förhållande till andra s.k. Asiatiska restauranger så är det betydligt bättre & framförallt skall Wagamama hyllas för mycket bra rekrytering av servis alla var trevliga, avspända & glada! Å faktum är att du knappt blir mätt & halv-full på lokala pizzerian för dom pengarna...

Så som koncept & med tanke på priset mycket, mycket bra!!









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar